Συμβουλές εξετάσεων - Μοτοσυκλέτα

Μοτοσυκλέτα

Ελαστικά

  • Ελέγξετε μήπως τα ελαστικά πρέπει να αλλαχθούν, λόγω συμπλήρωσης τριών ετών από την ημερομηνία παραγωγής τους, σύμφωνα με την ένδειξη DOT και το τετραψήφιο νούμερο π.χ. 2109, που αναγράφεται στο πλάι τους, ή 30.000 χιλιομέτρων χρήσης τους.
  • Παρατηρήστε για πιθανές αλλοιώσεις, σκασίματα ή εν γένει φθορές στα ελαστικά. Επίσης, ελέγξετε, εάν υπάρχουν πάνω τους, ξένα σώματα, όπως καρφιά, πέτρες κ.τ.λ.
  • Παρατηρήστε και κτυπήστε τα ελαστικά, με το πόδι σας, για να καταλάβετε εάν έχουν χάσει αέρα.
  • Στην περίπτωση που πρέπει να συμπληρώσετε αέρα, προσθέτετε όσον συνιστάται από τον κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας.
  • Σε περίπτωση, που το βάθος των αυλακώσεων, στα ελαστικά, είναι μικρότερο από 1 χιλιοστό, πρέπει ν’ αντικατασταθούν.


  • Αλυσίδα

  • Πιέστε την αλυσίδα, με το δάκτυλο σας, στο μεσοδιάστημα της απόστασης των δυο τροχών. Πρέπει να είναι χαλαρή (τζόγος) 2-3 εκατοστά. Σε περίπτωση που η αλυσίδα είναι πιο χαλαρή, μπορεί να φύγει από τη θέση της, ενώ, εάν είναι πολύ τεντωμένη, μπορεί να κοπεί.
  • Πρέπει να λιπαίνετε την αλυσίδα, κάθε 1.000 χιλιόμετρα, ή νωρίτερα, αν σας φαίνεται στεγνή.


  • Λάδι κινητήρα

  • Για να ελέγξετε τη στάθμη του λαδιού στον κινητήρα, η μοτοσικλέτα πρέπει να βρίσκεται, σε όρθια θέση και σε επίπεδο έδαφος. Ο κινητήρας πρέπει να είναι κρύος και να μην λειτουργεί.
  • Ελέγξτε τη στάθμη του λαδιού. Πρέπει να βρίσκεται κοντά στην άνω ένδειξη του δείκτη, στο παραθυράκι, ή του δείκτη ελέγχου του λαδιού. Βεβαιωθείτε, ότι δεν υπάρχουν διαρροές λαδιού.


  • Υγρά ψυγείου

  • Παρατηρήστε τις ενδείξεις στο δοχείο διαστολής, όταν η μοτοσικλέτα βρίσκεται σε όρθια θέση και σε επίπεδο έδαφος. Βεβαιωθείτε, ότι δεν υπάρχουν διαρροές ψυκτικού υγρού.
  • Η ποσότητα του ψυκτικού υγρού, πρέπει να είναι ανάμεσα στην ένδειξη MIN (ελάχιστο) και MAX (μέγιστο). Εάν το υγρό είναι κάτω από την ένδειξη min, η πλήρωση πρέπει να γίνεται με αργό ρυθμό, έτσι ώστε να μην εγκλωβίσετε ανεπιθύμητο αέρα.


  • Μπαταρία

  • Είναι σημαντικό να ελέγχετε συχνά, τη στάθμη των υγρών τη μπαταριάς, εκτός και αν η μοτοσικλέτα σας διαθέτει νέου κλειστού τύπου μπαταρία.
  • Παρατηρήστε τη στάθμη των υγρών της μπαταριάς, όταν η μοτοσικλέτα βρίσκεται σε όρθια θέση και σε επίπεδο έδαφος.
  • Ξεβιδώστε τις τάπες της μπαταρίας και παρατηρήστε, εάν κάθε στήλη της μπαταρίας καλύπτεται από το ειδικό υγρό. Εάν χρειαστεί, συμπληρώστε υγρό ή αποσταγμένο νερό.
  • Αν παρατηρείτε σημαντική μείωση της στάθμης των υγρών, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα υπερφόρτισης. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να επισκεφθείτε άμεσα, κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.


  • Υγρά φρένων

  • Ελέγξτε τη στάθμη των υγρών, στο κύκλωμα των φρένων, όταν η μοτοσικλέτα βρίσκεται σε όρθια θέση και σε επίπεδο έδαφος.
  • Παρατηρήστε τις ενδείξεις, στο δοχείο των υγρών του φρένου,το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στη σέλα και το Κάρτερ του λαδιού. Η στάθμη των υγρών πρέπει να είναι πάνω από την ένδειξη mιn και λίγο πιο κάτω από την ένδειξη max.
  • Παρατηρήστε τις ενδείξεις, στο δοχείο των υγρών του φρένου, το οποίο βρίσκεται στο τιμόνι. Η στάθμη των υγρών πρέπει να καλύπτει έως πάνω το τζαμάκι του δοχείου.
  • Τα υγρά των φρένων πρέπει να συμπληρώνονται από εξειδικευμένο τεχνικό, ώστε να κάνει εξαέρωση στο κύκλωμα των φρένων, εάν χρειαστεί.


  • Φώτα - Φλας

  • Ελέγξτε περιφερειακά, τα φώτα και τα φλας της μοτοσικλέτας.
  • Γυριστέ το κλειδί στη θέση ON και ανάψτε τα φώτα και τα φλας, για να ελέγξετε, εάν λειτουργούν.
  • Τοποθετείτε τη παλάμη σας, μπροστά από τα φώτα και τα φλας της μοτοσικλέτας, για να ελέγξετε, εάν λειτουργούν. Για να ελέγξετε, εάν ανάβει το πίσω φώς φρεναρίσματος, πιέζετε με την παλάμη σας το πεντάλ του φρένου και βάζετε την άλλη παλάμη, στο πίσω φώς της μοτοσικλέτας. Ακολουθείστε την ίδια διαδικασία, πιέζοντας το χειρομοχλό του φρένου, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της μοτοσικλέτας.
  • Αν οι λάμπες καίγονται συχνά, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε την αιτία, στους υπερβολικούς κραδασμούς, τους οποίους θα πρέπει να περιορίσετε.
  • Αν παρατηρήσετε αλλαγή στο ρυθμό ανάμματος των φλας, τότε κάποιο από όλα είναι καμένο
  • Ελέγξτε την κόρνα, καθώς η λειτουργία της μπορεί να αποβεί σημαντική, σε κάποια ακραία περίπτωση απρόσεκτου οδηγού.


  • Τελευταίες ενέργειες

  • Ανεβείτε στη μοτοσυκλέτα, εφόσον ήδη φοράτε κράνος εγκεκριμένου τύπου, με τον ιμάντα ασφαλισμένο και την ζελατίνα κατεβασμένη.
  • Πιέστε το χειρομοχλό του φρένου στο τιμόνι, ενώ ο κινητήρας είναι σβηστός και τσουλήστε ελαφρά εμπρός και πίσω τη μοτοσικλέτα. Επαναλάβετε τη διαδικασία, πιέζοντας με το πόδι σας, το πεντάλ του πίσω φρένου. Επίσης, εάν πιέσετε το χειρομοχλό, ή τον ποδομοχλό του φρένου, πρέπει να νοιώθετε αντίσταση και επαναφορά. Εάν αντιληφθείτε, πως δεν σταματά αμέσως η μοτοσικλέτα, απευθυνθείτε σε κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.
  • Ρυθμίστε τους καθρέπτες, ώστε να έχετε πλήρη ορατότητα, δεξιά και αριστερά του οχήματος σας.
  • Είσοδος χρήστη