Συμβουλές εξετάσεων - Αυτοκίνητο

Έλεγχοι Αυτοκινήτου

Εξωτερικοί έλεγχοι
Κάνουμε μια βόλτα γύρω από το αυτοκίνητο και ελέγχουμε:

  • Τα φώτα και τα φλας να μην έχουν ραγίσει, ή σπάσει οι γυάλινες επιφάνειες τους.
  • Τους εξωτερικούς καθρέπτες, μήπως έχουν σπάσει, ή πέσει από την βάση τους.
  • Μήπως τα ελαστικά πρέπει να αλλαχθούν, λόγω συμπλήρωσης τριών ετών από την ημερομηνία παραγωγής τους, σύμφωνα με την ένδειξη DOT και το τετραψήφιο νούμερο π.χ. 2109, που αναγράφεται στο πλάι τους, ή 30.000 χιλιομέτρων χρήσης τους. Εάν τα ελαστικά δεν έχουν λήξει, ελέγχουμε να μην είναι ξεφούσκωτα και γενικά να μην έχουν κάποιες εμφανείς φθορές, όπως κάποιο σκίσιμο, ή παραμόρφωση. Σε περίπτωση που χρειαστεί να προσθέσουμε αέρα σε κάποιο ελαστικό, φροντίζουμε η πίεση να είναι ίδια με αυτή που μας ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος, η όποια αναγράφεται στο βιβλιο κατασκευαστη του αυτοκινητου.


  • Στον κινητήρα
    Με την προυποθεση οτι το οχημα μας βρισκεται σε επιπεδο εδαφος, με σβηστο και κρυο κινητηρα, ανοίγουμε το καπό και ελέγχουμε:

  • Η στάθμη στο υγρο του ψυγείου να είναι ανάμεσα στην ένδειξη MIN (ελάχιστο) και MAX (μέγιστο).
  • Γεμίζουμε το δοχείο για τα υγρά των υαλοκαθαριστήρων έως πάνω.
  • Όταν το όχημα έχει μπαταρία κλειστού κυκλώματος, ελέγχουμε την ημερομηνία λήξης που αναγράφεται στο επάνω μέρος. Εάν δεν είναι κλειστού κυκλώματος και η σταθμη των υρων μπαταριας ειναι χαμηλη, ανοίγουμε τα καπάκια στο πάνω μέρος και προσθέτουμε χωριστά σε κάθε στήλη, υγρό μπαταριάς, ώσπου να καλυφθεί το μεταλλικό στοιχείο καθεμιάς, όπου αυτό χρειαστεί.
  • Ελέγχουμε, ώστε η στάθμη των υγρών φρένων να είναι ανάμεσα στην ένδειξη MIN (ελάχιστο) και MAX (μέγιστο). Προσοχη: στα υγρα φρενων δεν επεμβαινουμε εμεις.Μονο ελεγχουμε τη σταθμη. Αν ειναι χαμηλη, ασχολειται ο τεχνικος σε εξουσιοδοτημενο συνεργειο. Βγάζουμε το δείκτη λαδιών και αφού τον σκουπίσουμε, τον τοποθετούμε ξανά στη θέση του. Στη συνέχεια, τον τραβάμε πάλι έξω και ελέγχουμε να είναι η στάθμη των λαδιών ανάμεσα στην ένδειξη MIN (ελάχιστο) και MAX (μέγιστο).


  • Στο εσωτερικό του οχήματος

  • Τοποθετούμε τη θέση του οδηγού στη σωστή θέση, ώστε να φθάνουμε τα πετάλια και τα χειριστήρια χωρίς δυσκολία.
  • Φοράμε ζώνη ασφαλείας.
  • Ρυθμίζουμε τον εσωτερικό και τους εξωτερικούς καθρέπτες στη σωστή θέση, ώστε να βλέπουμε εύκολα και καθαρά, προς όλες τις πλευρές του οχήματος.
  • Για να ελέγξουμε εάν τα φρένα είναι σε καλή κατάσταση, πρέπει να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα. Αφού πιέσουμε το πετάλι του φρένου προς τα κάτω, πρέπει να νοιώθουμε αντίσταση και το πετάλι να μην φθάνει έως το τέρμα. Οταν το ελευθερωσουμε θα πρεπι να επιστρεφει στην αρχικη του θεση.
  • Σε αντίθετη περίπτωση, δεν ξεκινάμε και ειδοποιούμε οδική βοήθεια για να μας μεταφέρει σε συνεργείο.

  • Ενδείξεις στο ταμπλό του οχήματος

  • Όταν θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, όλες οι ενδείξεις κόκκινου χρώματος πρέπει να σβήσουν, εκτός από την ένδειξη του χειρόφρενου, η οποία παραμένει μέχρι να το κατεβάσουμε.
  • Φώτα θέσεως (μικρά). Τα ανάβουμε, για να φαίνεται η θέση του οχήματος.
  • Φώτα διασταυρώσεως (μεσαία). Τα ανάβουμε, όταν οδηγούμε στην πόλη και όταν διασταυρωνόμαστε με άλλους χρηστές του οδοστρώματος.
  • Φώτα πορείας (μεγάλα). Τα ανάβουμε για ελεύθερη πορεία, εκτός πόλης και εφόσον δεν συναντάμε άλλους χρήστες του οδοστρώματος.


  • Στο πορτ - παγκάζ του οχήματος

  • Υποχεωτικα πρέπει να έχουμε τρίγωνο ασφαλείας, πυροσβεστήρα, φωσφοριζον γιλεκο και κουτι πρωτων βοηθειων.
  • Καλό είναι να υπάρχει και εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), με τα εργαλεια αντικαταστασης του (γρυλος, μπουλονοκλειδο). Προαιρετικα μπορουμε να εχουμε: φακο, οδικους χαρτες, εφεδρικους λαμπτηρες & ασφαλειες, εργαλεια κλπ.

  • Είσοδος χρήστη